Sunday, December 20, 2009

Hijrah

Salam Maal Hijrah.

Aku ada azam. Kali ni, lebih spesifik. Selain dari kereta baru, kerja baru, rumah baru, baju baru, hp baru dan yang lain-lain yang serba baru.. ada lagi perkara baru yang perlu aku lakukan.

Oh ye, aku gila shopping baru2 ni, dah banyak benda baru yang aku beli. The unnecessary things that become so important. Just to make me happy. Ya, banyak jugak duit simpanan aku habis begitu saja. Plus spending on travelling to unnecessary places.. but still, aku masih rasa incomplete.

Those things yang aku beli hanya indah di mata. Hati di dalam? Dia yang tahu. Mungkin ada yang tak kena di dalam. Sesuatu yang tak lengkap. Itu yang perlu aku cari dan perbaharui. Kan?

Jadi, kali ini aku berazam, mencari sesuatu yang tidak kena itu dan memperbaharuinya. Mungkin aku tak perlukan wang pun utk dapatkan yang baru. Aku cuma perlu masa. Aku perlu perbaiki dan perbaharui solatku. Tiada lagi penangguhan atau solat kosong. Itu azam ku. Insyaallah.


No comments:

Post a Comment