Tuesday, August 17, 2010

Ramadhan kembali lagi

Hari ni dah 7 Ramadhan. Alhamdulillah, baru ada kesempatan nak menulis.Petang first Ramdhan, aku di kejutkan dengan pemergian Ucu, adik mak yg kedua. Tak sampai setahun dia ikut jejak kakaknya. Sedih, tapi itu mungkin yg terbaik utknya setelah keluar masuk ICU beberapa kali. Moga Allah rahmati roh bonda, ayahanda, ucu dan mereka yg telah pergi meninggalkan kita semua. Amin.

Ramadhan kali ini terasa agak kosong. Tahun lepas aku sibuk berulang alik menjenguk mak di hospital JB. Kali ni, aku hanya di sini. Walau apa pun hidup mesti diteruskan. Oh ya.. sahur aku cuma tiga biji kurma Ajwa dan air kosong... terasalah slimnya selepas seminggu puasa.. hehe thanks to Ustad Zayed kita yg bagi idea ni. Agak2 lepas sebulan nanti, berapa lah berat aku ek? :P

6 comments:

  1. eeeii really makan kurma jer..tapi Nur buka makan banyak kaaannn :p lalallaa

    nie tak leh jadi nie...nak kurus gak :p

    ReplyDelete
  2. haha.. berbuka tu, boleh tahan la jugak makan banyak.. tapi lepas tu terawih kan? so balance up balik..

    ReplyDelete
  3. Takziah nur.. bulan puasa perginya dia ya.

    Kurus ke? Hehe.. selamat berpuasa eks :)

    -aL-

    ReplyDelete
  4. ye la.. terlepas dari siksa kubur sebulan ni... alfatihah..

    tak la kurus sangat.. ringan je kot.. hehe.. mana boleh lawan dia..kan kan kan

    ReplyDelete
  5. Al-Fatihah buat Arwah...

    rindunya ngan korang Alien ngan Nur...

    Salam Ramadhan...and Salam Syawal na... :D

    ReplyDelete
  6. rindu dgn cello jugak..

    selamat hari raya maaf zahir batin ;)

    ReplyDelete