Monday, January 12, 2009

Astora

Lepas lunch siang tadi, aku sempat duduk di sudut sofa, recaj laptop sambil cek email. Tiba2 seorang lelaki duduk di hadapan. Sangat ramah. Katanya, aku ada gaya seorang wartawan. Haha. Tergelak. Hanya sebab aku sedang mengadap laptop? Akhirnya dia perkenalkan diri. Astora Jabat. Nama itu agak familiar, tapi aku lupa tentang apa dia popular. Dia sibuk mengondem motif dan tujuan KEI-3 kali ini. Katanya, tidak ada beza dgn apa yang pernah dibincangkan selama ini. Aku hanya dengar saja. Nak komen? Aku tak tau banyak pun tentang itu. Hehe... Katanya dia kini wartawan freelance, dulu under Utusan. Dia punya blog dan invite aku utk baca.. alahhh aku lupa lak nama blog dia.. :D

Tadi, bila aku search tentang dia, baru aku ingat, dia lah wartawan kontroversi dan difatwakan sesat oleh MAIJ. Hmm.. patutlah aku rasa macam ada yang tak kena dengan inti percakapan dia tadi. Cerita dia yang paling 'menarik' ialah tentang Hamas dan Yahudi. Tentang sokongan senyap Mesir dan lain-lain negara Arab terhadap serangan Yahudi atas Palestin. Hmm..



Wallahualam.

No comments:

Post a Comment